default-header
Home Behandelingen

Behandelingen

Periodieke controle

Graag zien we u regelmatig voor een periodieke controle. Hiervoor wordt u automatisch benaderd door ons als u dit wenst. Tijdens dit halfjaarlijks bezoek nemen we allereerst uw algemene gezondheid door. Ook bespreken we uw dagelijkse mondverzorging. Deze twee factoren spelen namelijk een zeer grote rol om uw mond in balans te houden. Op gepaste momenten vullen wij het klinisch beeld graag (maar altijd in overleg) aan met röntgenfoto’s voor meer adequate screening. Indien nodig ondernemen we actie, om bijvoorbeeld uw mondhygiëne te verbeteren. Zo zetten we dus vaak preventief in, om niet af te wachten tot behandeling helaas noodzakelijk geworden is. Voorkomen is, ook in de mond, beter dan genezen! Meer informatie hierover vindt u onder het kopje preventie.

Indien er daadwerkelijk een bijzonderheid in uw mond wordt geconstateerd, zoals bijvoorbeeld een gaatje in een tand, bespreken wij met u of hiervoor tandheelkundige behandeling (al) nodig is. Zoja, dan komen eveneens volgende belangrijke details aan bod:

  • de te verwachten resultaten;
  • de eventuele risico’s van een behandeling;
  • het aantal behandelingen;
  • en de duur van deze afspraken;
  • eventuele alternatieven.

Tandheelkundige adviezen en/of aandachtspunten worden dus meteen besproken. Als een behandeling nodig is volgt deze direct, indien mogelijk en wenselijk. U kunt daarbij denken aan een eenvoudige gebitsreiniging of het plaatsen van een (kleine) vulling. Bij uitgebreide behandelingen informeren wij u altijd over de kosten. Desgewenst kan het behandelplan incl. bijbehorende kostenbegroting schriftelijk worden meegegeven of gemaild. Wij doen dit in elk geval altijd voor behandelingen vanaf 150 euro. Na uw instemming voeren we de afgesproken behandeling uit. Dat kan bij ons over het algemeen op korte termijn.

Tandheelkundige behandelingen

Informatie over alle soorten behandelingen kunt u ook altijd op uw gemak nalezen op www.allesoverhetgebit.nl.
Een overzicht van de te verwachten kosten krijgt u van ons zoals hierboven besproken. Eveneens kunnen we voor u berekenen wat uw eigen bijdrage zal zijn en of u de behandeling dus (volledig) vergoed zult krijgen. Vraag hier gerust naar.

Nota

Als u bij ons op afspraak bent geweest, bent u gewend om waarschijnlijk de rekening van Famed te ontvangen. Famed is per 1 november jl. samengegaan met Infomedics. Onze rekeningen worden daarom voortaan door Infomedics verstuurd.

Rekeningen van Infomedics

Na uw behandeling in onze praktijk, controleert Infomedics of deze gedekt wordt door uw zorgverzekering.  Als u niet (volledig) verzekerd bent voor de behandeling stuurt Infomedics u een rekening.

Uw rekening betalen
U heeft 30 dagen de tijd om de rekening te betalen. Betaalt u via internetbankieren, let er dan op dat u de betaalgegevens gebruikt die op deze rekening staan (let op: dit is een ander rekeningnummer dan u gewend was van Famed!). U kunt ook de QR-code die op de rekening staat scannen met uw mobiele telefoon. U wordt dan direct naar uw iDEAL betaalpagina geleid. Alle betaalgegevens zijn al netjes voor u ingevuld, waardoor u alleen nog akkoord hoeft te geven op de betaling.

Digitale rekening

Als uw mobiele telefoonnummer en e-mailadres bij ons bekend zijn, kunt u uw rekening voortaan ook digitaal ontvangen. Wilt u hier gebruik van maken? Geef dit bij ons aan tijdens uw volgende bezoek.

Wat gebeurt er met uw gegevens?

Om rekeningen snel en correct te kunnen verwerken, delen wij uw gegevens met Infomedics. Infomedics heeft zijn systemen maximaal beveiligd en voldoet aan alle wet- en regelgeving rondom privacy. Ontdek wat Infomedics allemaal doet om uw gegevens te beschermen.

Vragen over uw rekening

Op de website van Infomedics vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen. Ook kunt u op de website via de rekeningchecker snel en eenvoudig controleren of uw rekening al is betaald. Komt u er niet uit, dan kunt op werkdagen tussen 09.00 – 17.00 uur bellen met de Servicedesk van Infomedics via telefoonnummer 036 – 20 31 900.

Let op: het kan zijn dat u nog een rekening van Famed ontvangt van vóór de overstap. Heeft u vragen over deze rekening? Bekijk de veelgestelde vragen op famed.nl/veelgestelde-vragen of stuur een bericht via het contactformulier.

Tarieven

Onze tarieven zijn volgens het landelijk vastgesteld tarievenoverzicht. Dit kunt u raadplegen op Tarievenoverzicht 2019.

Afspraak maken

Inschrijven als klant